Scotoceşte-mi blogul!

duminică, 24 ianuarie 2010

La mulţi ani, prietene drag!

Bonom, mucalit, pus mereu pe glume cu tâlc. Acesta este profilul jurnalistului Costi Bugean. La prima vedere, seamănă leit cu prototipul dat de Eugen Simion “omului de la câmpie”: dur, de multe ori creându-ţi impresia ca nu-ţi dă atenţie la ceea ce spui... Este os din stipea Moromeţiană, ce să-i faci!?... Dacă, însă, ai privilegiul să ajungi să-l cunoşti, nu-l mai ...recunoşti. Are un suflet mare, cât descoperirea Câmpiei Burnasului, locul de unde îşi trage seva existenţială şi profesională.Uneori pus pe şotii, glumeţ, dar, de fiecare dată cu un bagaj substanţial şi inteligent de glume... Acesta este jurnalistul Constantin Bugean, un om de presă cu o puternică amprentă în îngusta, dar profunda lume a presei scrise si audio-vizuale din Teleorman.Zilele acestea, mai exact în aceeaşi zi cu Florin Piersic,pe 27, prietenul şi apreciatul om de presă împlineşte 38 de ani. Nu spun de primăveri, căci pentru el aceasta vârstă înseamnă un reper al maturităţii profesionale şi nu numai. Reprezintă, dacă vrei, o vârstă a deplinei maturităţi în ale jurnalismului profund, de caracter şi, de ce nu, a impunerii pe piaţa media a unui stil inconfundabil: stilul Constantin Bugean! Un stil pe care de multe ori şi eu mi l-am dorit să-l “înfiez”, dar nu am reuşit dintr-un motiv lesne de înţeles: nu-l aveam în sânge! E greu să fii pamfletar şi caricaturist de substanţă şi, în egală măsură, analist profund. Constantin Bugean, în schimb, a reuşit cu prisosinţă acest lucru! Pentru asta îl invidiez şi, în egală măsură, îl admir. Este stilul lui, unic, inconfundabil, oferit cu dragoste şi generozitate presei scrise teleormănene.

La ceas aniversar, drag prieten, un sincer LA MULŢI ANI!...

Un comentariu:

b spunea...

La multi ani ii spun si eu!